Cha'am, stage, excursies en voedselvergiftiging - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jenny Houwen - WaarBenJij.nu Cha'am, stage, excursies en voedselvergiftiging - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Jenny Houwen - WaarBenJij.nu

Cha'am, stage, excursies en voedselvergiftiging

Door: Jenny Houwen

Blijf op de hoogte en volg Jenny

11 Juni 2014 | Thailand, Cha-am

Eindelijk weer na 2 weken tijd om mijn reisverslag bij te typen!

In het weekend van 31 mei zijn we met z'n allen naar Cha'am geweest, een badplaats in Thailand. Het hotel was echt super mooi! Er waren 2 blokken met hotelkamers die tegenover elkaar lagen en daar tussen lag een zwembad. Als je op de begaande grond zat kon je vanuit je balkon het zwembad in, maar wij zaten helaas wat hoger. We kwamen er ook achter dat er op het dak een zwembad was. Volgens mij wisten heel veel mensen dit niet, waardoor we gewoon bij wijze van een privé zwembad hadden!
We zijn bij een Noors restaurant gaan eten en hier hebben we een Thai ontmoet die goed Engels spreekt en daar werkt. Hij vroeg of we de dag erna ook weer kwamen eten want hij zou daar optreden. We zijn er dus ook de 2e dag gaan eten. Fenne die met ons mee was ging uiteindelijk met hem op het podium gitaar spelen, erg leuk om te zien! Daarna heb ik nog een liedje op het podium gezongen (onder groepsdruk). Het was een erg gezellig en rustig weekendje weg.

Eenmaal terug in Bangkok ging mijn laatste week van lesgeven in tijdens de Engelse Summercourse. Op het einde van de week zouden de kinderen gaan optreden voor hun ouders in het Engels. Ik heb die week erg veel gestrest omdat het steeds te moeilijk bleek te zijn voor de kinderen. Uiteindelijk, met heel veel inkorting van het toneelstukje, is het ze dan toch gelukt en hebben we het optreden afgesloten met het liedje van Aladdin: A whole new world. Ik ben echt super trots op ze dat ze in het Engels opgetreden hebben.
Dat was tevens ook de laatste dag dat ik voor die klas stond en het was jammer om afscheid te nemen want ik leerde ze net zo goed kennen en zij mij, ondanks de taal barrière.

Afgelopen weekend heeft de helft van onze groep besloten om naar een eiland te reizen en Nienke, JP en ik zijn thuis gebleven. Zaterdag zijn we naar DE bekende straat van Bangkok, Khao San Road, gegaan. Daar hebben we wat gegeten en zijn we langs allemaal marktkraampjes en winkeltjes gelopen. Daarna zijn we ergens gaan zitten en hebben we wat cocktails gedronken met 3 Duitsers die voor 2 dagen in Bangkok verbleven. Was allemaal super gezellig, vooral 's avonds!
Helaas hebben we hier nog steeds de avondklok en moet je om 12 uur 's nachts binnen zijn.
Die nacht voelde ik mij erg misselijk en heb ik de hele nacht moeten overgeven. Ik voelde me echt schuldig tegen over Nienke want we zouden vroeg opstaan om vervolgens op excursie te gaan: tokkelen in de jungle tussen de apen. 's Morgens kreeg ik van Nienke te horen dat zij precies hetzelfde probleem had en de hele nacht moest overgeven. Een voedselvergiftiging dus... We moesten de excursie afzeggen, maar gelukkig mogen we zaterdag mee om toch nog tussen de apen te gaan hangen!

Maandag zijn we naar het Birma spoorlijn van de Tweede Wereldoorlog geweest. Was erg heftig om te zien, de massagraven en een kamp van de Japanners waar de Nederlanders gevangen hebben gezeten. We zijn ook met de trein over de spoorweg gereden die de krijgsgevangen onder erbarmelijke omstandigheden moesten maken, best een raar idee en heftig!

Vanaf morgen begint mijn tweede deel van stage en ga ik lessen observeren van de Thaise leerkrachten. Ben heel erg benieuwd!

Daar zal ik dan weer in het volgende verslag over typen. En over hoe ik tussen de apen getokkeld heb! (ben echt bang voor die beesten!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

3e jaars Pabo student aan de Fontys Hogescholen, Venlo.

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5048

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Thailand

Landen bezocht: