Skybar, waterpark en demonstraties - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jenny Houwen - WaarBenJij.nu Skybar, waterpark en demonstraties - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jenny Houwen - WaarBenJij.nu

Skybar, waterpark en demonstraties

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

26 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Wat er in 10 dagen tijd wel niet allemaal weer kan gebeuren en veranderen! Laat ik bij het begin beginnen:
Vorig weekend zijn wij naar een skybar geweest. We gingen eten op de 59ste verdieping. Het uitzicht was echt super mooi!! (zie foto's) We werden er ook als koninginnen behandeld, zelfs je tas kreeg een tafeltje. We waren op het begin ook een beetje angstig of we wel genoeg geld mee hadden genomen, aangezien alles zo mooi en luxe was. Achteraf 'viel het nog mee'. Als je het omrekent in Euro's, betaal je in Nederland voor een fatsoenlijke maaltijd evenveel.. en dan heb je niet zo'n mooi uitzicht. Kon ook echt niet stoppen om naar het uitzicht te kijken!

De dag erop zijn we naar een waterpark/attractiepark geweest. Hoewel ik normaal niet zo snel in attracties ga, heb ik dat hier wel gedaan.
In het waterpark was het grootste golfslagbad ter wereld, en die was inderdaad ook gigantisch!

Vandaag zijn we voor de eerste keer naar het culturele gedeelte van Thailand gegaan. De gebouwen waren echt erg mooi en je zag ook hoe de Thaise bevolking hun gebeden uitvoerden. Hier heb ik nog geen foto's van, maar die volgen nog wel.

Vanaf maandag heeft het leger hier de regering overgenomen en heeft het voor het zeggen. Dit tegen de demonstraties van de 2 groepen die tegenover elkaar staan. Op het begin merkte ik dat alleen omdat ik wel eens een paar soldaten op de straat zag staan.
Vanaf vrijdag hebben ze besloten de avondklok in te dienen. Dus we mogen van 10 uur 's avonds tot 5 uur 's morgens niet op straat komen. Waren we net van plan dit weekend voor de eerste keer gaan stappen... helaas! We hebben dus een eigen feestje moeten bouwen bij ons in het appartement, maar dat was ook niet echt voor herhaling vatbaar i.v.m. geluidsoverlast.
Veel media wordt nu ook gecensureerd en dit kan ook met sociale media als Facebook gebeuren. Het is dan ook belangrijk om niks slechts over de situatie hier te zeggen.
I.p.v. dat de 2 groepen hier tegenover elkaar staan, is er nu een nieuwe groep demonstranten gekomen: de groep die tegen de macht van het leger is. Hierdoor zijn er weer verschillende plaatsen waar wij niet kunnen komen omdat het te gevaarlijk is.

Ik zei in mijn vorige verslag dat ik niet zo veel last had van de onrust hier, maar ik begin het wel een beetje moe te worden. Ik kan helaas veel dingen niet bezichtigen en doen, waardoor we dagen in het appartement moeten blijven en niet verder dan de supermarkt komen. Dat vind ik wel jammer want zo had ik mijn avontuur in Thailand niet voorgesteld.

Ik hoop dat het volgend weekend al wat minder onrustig is hier en de bevolking weer wat meer vrijheid krijgt!

Nog even een kort stukje over stage: er zijn alweer 3 weken van het project om, dus nog 2 weken te gaan. Omdat we op het einde van dit project een opvoering hebben voor de ouders en leraren van de leerlingen, gaan we deze weken vooral oefenen met het zingen van liedjes en het toneelspelen. Ik ben erg benieuwd wat mijn klas van 35 leerlingen er van gaat maken...!

  • 26 Mei 2014 - 20:17

    Laurie:

    Nog maar 2 weken stage? wat je moet je daarna doen dan??

  • 28 Mei 2014 - 14:12

    Jenny Houwen:

    Daarna is het project summercourse afgelopen en zullen de scholen weer beginnen. Dus waarschijnlijk dat ik dan veel zal observeren naar hoe de lessen verlopen bij Thaise leerkrachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

3e jaars Pabo student aan de Fontys Hogescholen, Venlo.

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 5054

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Thailand

Landen bezocht: