Weekend Pattaya & stage - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jenny Houwen - WaarBenJij.nu Weekend Pattaya & stage - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jenny Houwen - WaarBenJij.nu

Weekend Pattaya & stage

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

15 Mei 2014 | Thailand, Pattaya

Hoi allemaal!

Er is al weer veel gebeurt in een weekje tijd.
Afgelopen weekend hadden we zin om even te relaxen en van het land te genieten, dus zijn we naar Pattaya gegaan. De reis er naar toe duurde zo'n 3,5 uur en heeft ons maar onder de 10 euro gekost. Het openbaar vervoer en de taxi zijn hier erg goedkoop!
Het hotel was echt mooi! Er was een zwembad met in het midden een bar waar je gewoon in het water wat kon drinken. Het hotel had ook een privé strand. (zie foto's) De eerste dag hebben we gewoon lekker gezwommen bij het hotel en rustig aan gedaan. De tweede dag zijn we naar een eilandje gegaan en hebben we op het strand gelegen. Het viel ons wel op dat er veel zwerfhonden op het strand waren. Erg zielig want ze hadden het super heet en waren steeds verkoeling op aan het zoeken in het water en onder de ligstoelen.
Het was echt fijn om even uit de drukke stad te zijn en een weekend rustig aan te doen. We vonden het dan ook jammer om weer te gaan.

Waar we ons wel steeds meer aan gaan irriteren is dat de Thaise bevolking enorm staart naar ons en wanneer je terug staart schamen ze zich niet en blijven ze je gewoon als een botsauto aankijken! Er zijn ook veel mensen die gewoon foto's van ons maken (Joost mag weten waar deze terecht komen). Boos aankijken helpt niet, ze vinden ons blijkbaar echt erg interessant, voel me net een kermisattractie.

De tweede stageweek is alweer bijna voorbij en het is erg vermoeiend om in deze hitte een hele dag weer voor de klas te staan.
Ook heb ik een leerling in de klas die steeds boos wordt als hij bij een spelletje verliest. Hij rent dan de klas uit en je moet er echt achter aan rennen om hem tegen te houden. Erg mooi leermoment voor mij, want hoe ga ik hem nu in het Engels (wat hij nauwelijks verstaat) duidelijk maken dat hij er niet zomaar vandoor moet gaan. Wel heeft hij een brief geschreven naar ons dat het hem speet, erg lief! (zie foto's)

De communicatie met de Thaise studenten vind ik nog erg moeilijk. Ook zij kunnen nog niet zo goed Engels en ze zijn erg onzeker. Alles vragen ze bij mij na en ze zijn heel nerveus wanneer ze een les moeten geven. Boos worden kennen ze niet. Zo was er ook vandaag een van de Thaise studenten aan het kleuren voor een leerling, omdat hij geen zin had om te kleuren. Ze willen erg graag alles voor de leerlingen doen, heel apart.

Wat ik heel erg mis in Nederland is het eten! Ik ben de rijst en noodles met vieze sausjes nu al een beetje zat!

Ik ben ook nog wezen shoppen in Bangkok en dat is echt een hemel voor iedereen die daar van houdt! Er liggen ongeveer 5 shopping malls naast elkaar en deze zijn allemaal rond de 6 verdiepingen hoog. Daar moet je echt een paar dagen voor uit trekken om alle winkels gezien te hebben.

Ik heb vaak de vraag gehad of ik wat van de demonstraties hier mee krijg, eigenlijk nauwelijks. Een paar van ons zijn wel uitgekomen bij een demonstratie maar hebben zich gelijk omgedraaid. We checken dan ook waar de demonstraties plaats vinden. Alleen wanneer ik hier bij het appartement buiten ben en de wind staat goed, hoor ik wat van de demonstratie. Verder merk ik er niks van!

Morgen nog een stagedag te gaan en dan hebben we alweer weekend en zijn er nog maar 3 weken stage te gaan voor ons Engels project. Wat we daarna gaan doen is nog niet zeker, maar dat zien we dan wel.. :)

  • 26 Mei 2014 - 20:15

    Laurie:

    Je foto's maken me wel jaloers hoor! Behalve dat beest dan wat geen beestJE is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

3e jaars Pabo student aan de Fontys Hogescholen, Venlo.

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 5044

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Thailand

Landen bezocht: